Log in here

Stichting


Stichting Wereld-leren is in 2008 opgericht als platform om nieuwe activiteiten te ontwikkelen gericht op kinderen en de ontwikkeling van burgerschap. De volgende mensen zijn actief betrokken bij Stichting Wereld-leren:

Martine van der Pluijm (voorzitter)

Martine van der Pluijm is pedagoog, gespecialiseerd in opvoedingstheorie en beleid. Ze is werkzaam als docent/onderzoeker aan de Hogeschool Rotterdam en daarnaast projectleider, trainer en adviseur bij DOE-Projecten en Advies.

Joop Berding (algemeen bestuurslid)

Joop Berding (1954) is pedagoog. Hij promoveerde in 1999 op een proefschrift over de pedagogiek van John Dewey. Daarnaast publiceerde hij een aantal boeken en vele artikelen over pedagogische thema’s, onder andere de pedagogiek van Janusz Korczak. Hij is werkzaam als onderzoeker/docent bij de Hogeschool Rotterdam.

Elaheh Kalantari (algemeen bestuurslid)

Elaheh Kalantari (1964) is pedagoog en oprichter van KB&MW, bureau voor Kind Begeleiding & Maatschappelijk Werk. Zij heeft bij diverse welzijnsorganisaties en basisscholen ruime ervaring opgedaan op het gebied van opvoedingondersteuning, spel & activiteitenbegeleiding en ouderbetrokkenheid. Daarnaast zet zij zich in voor het coachen van leerkrachten en pedagogisch medewerkers.

Tineke Visser (algemeen bestuurslid)

Ans Langeveld (penningmeester)

 

Projectmedewerkers Meer Taalplezier in Rotterdam

Anne Bos – Projectleider Meer Taalplezier in Rotterdam

Anne Bos (1972) heeft na diverse jaren in het voortgezet en hoger onderwijs gekozen voor een eigen bureau: BOS, Bureau voor Onderwijs en Samenleving. Als projectmanager en adviseur werkt zij sindsdien als ZZP-er bij diverse maatschappelijke en educatieve organisaties, zo ook bij Stichting Wereld Leren. Nadat ze vorig schooljaar vooral in de uitvoering van ‘Meer Taalplezier’ een rol speelde, zal zij zich nu vooral ook met de organisatie van het project bezig houden.

Judith Wagensveld – ontwikkeling en uitvoering

Judith Wagensveld (1977) studeerde Cultuurwetenschappen en volgde de opleiding Illustratie. Ze startte in 2004 met het Atelier van de Verbeelding en heeft zich sindsdien gespecialiseerd in creativiteitsontwikkeling en het filosoferen met kinderen. Voor Taalplezier ontwikkelt ze kinderactiviteiten en draagt bij aan de uitvoering van het project op scholen.

Germaine de Neef – projectondersteuner

Germaine de Neef (1970) is student pedagogiek aan de hogeschool Rotterdam. Ze geeft projectondersteuning bij het project Meer Taalplezier en helpt mee bij het vormgeven en uitvoeren van de workshops en het verzamelen van benodigde achtergrondinformatie.

Nynke Okma – ontwikkeling en uitvoering

Nynke Okma (1984) is coach en trainer op het gebied van communicatie en persoonlijke effectiviteit. Mensen bewust maken van en ondersteunen bij het bereiken van hun persoonlijke en professionele doelen staat centraal in haar werkzaamheden. Binnen het project Meer Taalplezier draagt zij zorg voor de ontwikkeling en uitvoering van de workshops en projectbegeleiding.